• By-the-LakeFacebook-Profile-Timeline-Cover.jpg
  • child-girl-lying-on-plank-cute-looks-golden-hair-facebook-cover.jpg`
  • nature_facebook_covers.jpg
  • watermarked_cover.png

Ας σκεφτούμε για μια στιγμή ότι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων ξεκινούνε δίαιτα προκειμένου να αλλάξουν τον πως αισθάνονται για τον εαυτό τους. Ας προσθέσουμε σε αυτό ότι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων καταλήγουν να είναι παχύσαρκοι για συναισθηματικούς λόγους. Αν λάβουμε τα προηγούμενα υπόψη δεν είναι ευνόητο να αναρωτηθούμε γιατί ποτέ δεν αποφασίζουμε να παρατήσουμε τις διατροφικές δίαιτες και να μπούμε σε μία ‘ψυχολογική δίαιτα’;

Η ψυχολογική δίαιτα είναι μια ευκαιρία να αποβάλουμε τις αρνητικές και καταστροφικές νοητικές και συναισθηματικές μας συνήθειες. Η ιδέα αρχικά φαντάζει αστεία και πολύ απλοϊκή γιατί μας ζητάει να εγκαταλείψουμε για τρείς συνεχόμενες ημέρες κάθε αρνητική σκέψη και συναίσθημα. Αν την επιχειρήσουμε όμως θα διαπιστώσουμε ότι είναι καταρχήν πιο δύσκολη απ’ ότι φαίνεται και θα ανακαλύψουμε επίσης πολλά απρόσμενα πράγματα για τον εαυτό μας.

Το πρωταρχικό ερώτημα είναι γιατί εμμένουμε καθημερινά σε συναισθηματικά και νοητικά μοτίβα τα οποία προκαλούν στρες στην ζωή μας χωρίς απολύτως κανένα λόγο; Η απάντηση είναι απλή: Γιατί νομίζουμε ότι αυτό μας βοηθάει!

Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ατόμων που ζούνε σε μία κατάσταση συνεχούς ανησυχίας. Προκειμένου να το πετύχουν αυτό εστιάζουν συνεχώς και επικεντρώνουν την προσοχή τους στο χειρότερο πιθανό σενάριο. Γιατί το κάνουν αυτό; Γιατί πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει στο να αναλάβουν δράση. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι η ανησυχία μας βάζει σε μια πολύ αναποτελεσματική συναισθηματική κατάσταση. Δεν μας ενδυναμώνει έτσι ώστε να αναλάβουμε δράση αλλά μας παραλύει με συναισθήματα ανημποριάς και φόβου.

Αυτό που μας ζητάει ουσιαστικά να κάνουμε η δίαιτα των 3 ημερών είναι να μετακινούμε κάθε φορά την προσοχή μας από το πρόβλημα και την ανησυχία στην λύση και την δράση. Να θυμάστε, ο σκοπός μας δεν είναι να αγνοούμαι τα προβλήματα της ζωή μας αλλά να βάζουμε τον εαυτό μας σε καλύτερη ψυχολογική κατάσταση η οποία όχι μόνο θα μας βοηθάει να βρίσουμε λύσεις αλλά και να ενεργούμε με βάση αυτές.

Αυτοί που εστιάζουν σε πράγματα τα οποία δεν μπορούν να ελέγξουν βρίσκονται συνεχώς σε μία κατάσταση αδυναμίας. Ναι, είναι αλήθεια ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε τον άνεμο αλλά μπορούμε να τοποθετήσουμε με τέτοιο τρόπο τα πανιά μας ώστε να καθορίσουμε την πορεία της ζωής μας!

Στην ζωή μας λοιπόν καλό είναι να μην σπαταλάμε πάνω από 10% του χρόνου μας πάνω στο πρόβλημα και να ξοδεύουμε το 90% του χρόνου μας πάνω στην λύση του. Το πιο σημαντικό, να μην αγχωνόμαστε με μικροπράγματα και να θυμόμαστε ότι όλα είναι μικροπράγματα!

Αν λοιπόν αποφασίσετε να κάνετε την δίαιτα που σας προτείνω θα περάσετε το 100% του χρόνου σας πάνω σε λύσεις και 0% του χρόνου σας πάνω σε προβλήματα. Ποιοι είναι οι κανόνες της δίαιτας; Οι παρακάτω τρείς:

  1. Για τις επόμενες 3 ημέρες αρνούμαστε να εστιάσουμε την προσοχή μας σε οποιαδήποτε αρνητική σκέψη και συναίσθημα.
  2. Όταν πιάνουμε τον εαυτό μας να εστιάζει στα αρνητικά – που σίγουρα θα το κάνετε – απλά μετακινούμε την προσοχή μας σε πιο εποικοδομητικές σκέψεις και δραστηριότητες.
  3. Αν εστιάσουμε την προσοχή μας σε αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα δεν τα βάζουμε με τον εαυτό μας αλλά απλά αλλάζουμε αμέσως την εστίαση της προσοχής μας.       Ο κανόνας είναι να μην μείνουμε πάνω από ένα λεπτό στα αρνητικά γιατί διαφορετικά θα πρέπει να ξαναρχίσουμε τις 3 ημέρες από την αρχή ξεκινώντας από το επόμενο πρωινό. Συνεχίζουμε μέχρι που να καταφέρουμε να εφαρμόσουμε τους παραπάνω κανόνες για 3 συνεχόμενες ημέρες.

Θυμηθείτε ότι τίποτα από αυτά που θα πει ή θα κάνει κάποιος μπορεί να σας βγάλει από την δίαιτα σας, μόνο η δική σας αντίδραση προς την συμπεριφορά του άλλου προσώπου μπορεί να το κάνει. Έχετε λοιπόν τον απόλυτο έλεγχο!

Σας εύχομαι ένα αποδοτικό τριήμερο!  

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ελεύθερο Βήμα της Κομοτηνής στις 13 Νοεμβρίου 2014